Policia Local
La Policia Local és un cos de seguretat que depèn del municipi i que busca garantir i protegir el lliure exercici dels drets i les llibertats de les persones i el normal desenvolupament de la convivència i la seguretat ciutadana, així com la seguretat viària al municipi. La missió encomanada als cossos i forces de seguretat consisteix en protegir el lliure exercici dels drets i les llibertats públiques i garantir la seguretat ciutadana, així com col·laborar amb l’administració de justícia en tasques de policia judicial.
La Policia Local té com a visió l’exercici d’un servei públic i útil a la població, amb diversitat de resposta, de la màxima qualitat, extensió i abast, amb capacitat per adaptar-se a la demanda ciutadana i als canvis d’estratègia política i capaç de generar valor afegit a la societat. Tot això es vol assolir desenvolupant uns valors definits, que giren entorn a l’actuació policial amb criteris de congruència, oportunitat i proporcionalitat i amb respecte per les persones, sense produir-se cap discriminació per raó de raça, sexe, religió o opinió o qualsevol altra circumstància personal o social, i amb neutralitat política i imparcialitat, i actuant amb dignitat i integritat professionals.
1. Informació ciutadana.
2. Gestió d’incidències a la via pública.
3. Gestió de les queixes ciutadanes.
4. Tramitació de la targeta d’armes d’aire comprimit.
5. Tramitació de la targeta d’aparcament per a persones amb diversitat funcional així com les reserves de places d’aparcaments a la via pública per a persones amb diversitat funcional.
6. Tramitació de targetes d’aparcament de zones residencials.
7. Immobilitzacions i abandonament de vehicles.
8. Servei de grua destinat a retirar de la via pública vehicles abandonats, cedits o que incompleixen la normativa.
9. Planificació de dispositius de seguretat del trànsit en el decurs de la celebració d’actes de caire multitudinari.
10. Tramitació denúncies per delictes i per infraccions administratives.
11. Gestió d’objectes perduts.
12. Recepció de les denúncies per robatori en interior de vehicle, furt, robatori de vehicle, i pèrdua/sostracció de documentació presentades pels ciutadans i ciutadanes.
13. Elaboració de diligències per delictes contra la seguretat del trànsit i tramitació a l’autoritat judicial competent. Tramitació de les al·legacions i recursos que s’hi interposin.
14. Intervenció i assessorament en conflictes d’àmbit privat.
15. Inspecció de locals de concurrència pública, control d’horaris i altres condicions establertes a les llicències d’activitats, així com altres normes reguladores.
16. Vigilància dels espais públics.
17. Vigilància i control del compliment de la normativa sobre tinença d’animals de companyia i gossos potencialment perillosos.
18. Vigilància de les zones rurals, juntament amb l’ADF i protecció civil, així com fer complir la normativa de Medi Ambient.
19. Vetllar pel compliment de la normativa municipal.
20. Patrullatge i atenció directa de les nostres unitats al ciutadà i a tota la ciutat les 24 hores, els 365 dies de l’any.
21. Vigilància de la disciplina viària.
22. Ordenació, senyalització i regulació del trànsit al nucli urbà, d’acord amb el que estableixen les normes de circulació.
23. Detecció, informació i prevenció sobre el tema de violència de gènere i agressions sexuals.
Persones destinatàries:
La ciutadania en general.
Cost per l'usuari:
Gratuït
Equip tècnic:
Cap del departament: Josep Lluís Salvador Garcia.
Cos de policia.
Àrea de Seguretat Ciutadana: Regidoria de Seguretat, Mobilitat i Prevenció.
- La Regidoria de Seguretat, Mobilitat i Prevenció és l’encarregada de treballar en el disseny i la implementació de les polítiques locals en matèria de seguretat i en l’execució de les competències pròpies en aquest àmbit, entre les quals vetllar per la seguretat ciutadana (garantia dels drets i llibertats públiques) i la seguretat pública (protecció de persones i béns, així com el manteniment de la tranquil·litat i l’ordre) fent complir les lleis, els reglaments, les ordenances municipals i els bans.
- Tanmateix, aquesta regidoria també és l’encarregada de gestionar:
- - Protecció civil (voluntaris), la seguretat vial i la mobilitat.
- - El dipòsit municipal de vehicles abandonats.
- - Cens de gossos potencialment perillosos.
- - Declarar l’activació dels plans de protecció civil d’àmbit municipal davant qualsevol situació de risc col·lectiu, catàstrofe o calamitat pública que ho requereixi.
- - Elaborar, revisar i coordinar els plans de protecció civil municipals.
Responsable polític: Maite Viñals Clemente – Alcaldessa i regidora de de Seguretat, Mobilitat i Prevenció (alcaldia@cabrils.cat)
Àrea responsable:
Àrea de seguretat ciutada
Unitat responsable:
Departament de Policia Local de Cabrils
És un servei obligatori:
NoCom sol·licitar-ho:
Presencial: C/ Lluís Colmenar 2, 08348 Cabrils. Les 24 hores del dia.
Telefònic: 93 753 01 52 – 609 411 550. Les 24 hores del dia.
Virtual: https://cabrils.eadministracio.cat/info.4
Correu electrònic: policia@cabrils.cat