Policia Local

La Policia Local és un cos de seguretat que depèn del municipi i que busca garantir i protegir el lliure exercici dels drets i les llibertats de les persones i el normal desenvolupament de la convivència i la seguretat ciutadana, així com la seguretat viària al municipi. La missió encomanada als cossos i forces de seguretat consisteix en protegir el lliure exercici dels drets i les llibertats públiques i garantir la seguretat ciutadana, així com col·laborar amb l’administració de justícia en tasques de policia judicial.

La Policia Local té com a visió l’exercici d’un servei públic i útil a la població, amb diversitat de resposta, de la màxima qualitat, extensió i abast, amb capacitat per adaptar-se a la demanda ciutadana i als canvis d’estratègia política i capaç de generar valor afegit a la societat. Tot això es vol assolir desenvolupant uns valors definits, que giren entorn a l’actuació policial amb criteris de congruència, oportunitat i proporcionalitat i amb respecte per les persones, sense produir-se cap discriminació per raó de raça, sexe, religió o opinió o qualsevol altra circumstància personal o social, i amb neutralitat política i imparcialitat, i actuant amb dignitat i integritat professionals.

1. Informació ciutadana.

2. Gestió d’incidències a la via pública.

3. Gestió de les queixes ciutadanes.

4. Tramitació de la targeta d’armes d’aire comprimit.

5. Tramitació de la targeta d’aparcament per a persones amb diversitat funcional així com les reserves de places d’aparcaments a la via pública per a persones amb diversitat funcional.

6. Tramitació de targetes d’aparcament de zones residencials.

7. Immobilitzacions i abandonament de vehicles.

8. Servei de grua destinat a retirar de la via pública vehicles abandonats, cedits o que incompleixen la normativa.

9. Planificació de dispositius de seguretat del trànsit en el decurs de la celebració d’actes de caire multitudinari.

10. Tramitació denúncies per delictes i per infraccions administratives.

11. Gestió d’objectes perduts.

12. Recepció de les denúncies per robatori en interior de vehicle, furt, robatori de vehicle, i pèrdua/sostracció de documentació presentades pels ciutadans i ciutadanes.

13. Elaboració de diligències per delictes contra la seguretat del trànsit i tramitació a l’autoritat judicial competent. Tramitació de les al·legacions i recursos que s’hi interposin.

14. Intervenció i assessorament en conflictes d’àmbit privat.

15. Inspecció de locals de concurrència pública, control d’horaris i altres condicions establertes a les llicències d’activitats, així com altres normes reguladores.

16. Vigilància dels espais públics.

17. Vigilància i control del compliment de la normativa sobre tinença d’animals de companyia i gossos potencialment perillosos.

18. Vigilància de les zones rurals, juntament amb l’ADF i protecció civil, així com fer complir la normativa de Medi Ambient.

19. Vetllar pel compliment de la normativa municipal.

20. Patrullatge i atenció directa de les nostres unitats al ciutadà i a tota la ciutat les 24 hores, els 365 dies de l’any.

21. Vigilància de la disciplina viària.

22. Ordenació, senyalització i regulació del trànsit al nucli urbà, d’acord amb el que estableixen les normes de circulació.

23. Detecció, informació i prevenció sobre el tema de violència de gènere i agressions sexuals.

Persones destinatàries:

La ciutadania en general.


Cost per l'usuari:

Gratuït


Equip tècnic:

Cap del departament: Josep Lluís Salvador Garcia.

Cos de policia.

Àrea de Seguretat Ciutadana: Regidoria de Seguretat, Mobilitat i Prevenció.

  1. La Regidoria de Seguretat, Mobilitat i Prevenció és l’encarregada de treballar en el disseny i la implementació de les polítiques locals en matèria de seguretat i en l’execució de les competències pròpies en aquest àmbit, entre les quals vetllar per la seguretat ciutadana (garantia dels drets i llibertats públiques) i la seguretat pública (protecció de persones i béns, així com el manteniment de la tranquil·litat i l’ordre) fent complir les lleis, els reglaments, les ordenances municipals i els bans.
  2. Tanmateix, aquesta regidoria també és l’encarregada de gestionar:
  • - Protecció civil (voluntaris), la seguretat vial i la mobilitat.
  • - El dipòsit municipal de vehicles abandonats.
  • - Cens de gossos potencialment perillosos.
  • - Declarar l’activació dels plans de protecció civil d’àmbit municipal davant qualsevol situació de risc col·lectiu, catàstrofe o calamitat pública que ho requereixi.
  • - Elaborar, revisar i coordinar els plans de protecció civil municipals.

Responsable polític: Maite Viñals Clemente – Alcaldessa i regidora de de Seguretat, Mobilitat i Prevenció (alcaldia@cabrils.cat)


Àrea responsable:

Àrea de seguretat ciutada 


Unitat responsable:

Departament de Policia Local de Cabrils 


És un servei obligatori:

No

Com sol·licitar-ho:

Presencial: C/ Lluís Colmenar 2, 08348 Cabrils. Les 24 hores del dia.

Telefònic: 93 753 01 52 – 609 411 550. Les 24 hores del dia.

Virtual: https://cabrils.eadministracio.cat/info.4

Correu electrònic: policia@cabrils.cat


Policia Local de Cabrils

C/ Lluís Colmenar, 2 - 08348 Cabrils - Barcelona (Catalunya)
Telèfon: 937 530 152
Telèfon: 609 411 550
Adreça electrònica: policia@cabrils.cat
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 20.06.2024 | 10:19