La signatura digital ajuda a identificar-nos virtualment, tot imitant la nostra signatura manual (per dir-ho d'una manera força col·loquial). Amb la nostra signatura electrònica podem acreditar la nostra identitat quan realitzem comunicacions, tràmits o gestions davant de les empreses, les entitats i les institucions públiques i privades.
En resum, es tracta d'una eina o utilitat que ens permet "signar" documents digitalment, de manera que amb la nostra signatura electrònica podem aconseguir les mateixes finalitats que amb la nostra signatura "manual".
Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), ja es pot expedir el certificat idCAT als veïns i veïnes del municipi. Es tracta d’un identificador digital que s'instal·la al navegador dels ciutadans per garantir la seva identitat a Internet i que permet accedir als diferents tràmits i gestions que ofereixen moltes administracions, com per exemple: obtenir l'informe de vida laboral de la Seguretat Social, o el certificat d'antecedents penals que ofereix el Ministeri de Justícia, també presentar la declaració de la Renda a l'Agència Tributària (AEAT), i accedir a diferents carpetes ciutadanes, entre d’altres.
Per realitzar el pas previ a l’obtenció del certificat idCAT fes clic en aquest enllaç.
Podem accedir a una llista dels tràmits més habituals, al web de seu-e.cat