Alta certificat digital idCAT
Què és la signatura digital - - Llegir i revisar si correspon al vostre ajuntament
La signatura digital ajuda a identificar-nos virtualment, tot imitant la nostra signatura manual (per dir-ho d'una manera força col·loquial). Amb la nostra signatura electrònica podem acreditar la nostra identitat quan realitzem comunicacions, tràmits o gestions davant de les empreses, les entitats i les institucions públiques i privades.
La signatura digital ajuda a identificar-nos virtualment, tot imitant la nostra signatura manual (per dir-ho d'una manera força col·loquial). Amb la nostra signatura electrònica podem acreditar la nostra identitat quan realitzem comunicacions, tràmits o gestions davant de les empreses, les entitats i les institucions públiques i privades.
En resum, es tracta d'una eina o utilitat que ens permet "signar" documents digitalment, de manera que amb la nostra signatura electrònica podem aconseguir les mateixes finalitats que amb la nostra signatura "manual".
L’Ajuntament és Entitat de Registre idCAT
Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), ja es pot expedir el certificat idCAT als veïns i veïnes del municipi. Es tracta d’un identificador digital que s'instal·la al navegador dels ciutadans per garantir la seva identitat a Internet i que permet accedir als diferents tràmits i gestions que ofereixen moltes administracions, com per exemple: obtenir l'informe de vida laboral de la Seguretat Social, o el certificat d'antecedents penals que ofereix el Ministeri de Justícia, també presentar la declaració de la Renda a l'Agència Tributària (AEAT), i accedir a diferents carpetes ciutadanes, entre d’altres.
Hi ha dues formes d’obtenir aquest certificat:
- Introduint les dades a través del formulari + Validant-les a l'Entitat de Registre. D'aquesta forma, el pas per l'Entitat de Registre serà més ràpid atès que la persona que atendrà a la població ja tindrà totes les dades introduïdes i només les haurà de validar. Els passos a seguir són:
- Accedir a Sol·licitud del certificat i introduir les dades requerides per obtenir la identitat digital: nom, cognoms, document acreditatiu d'identitat, adreça electrònica, etc.
- Un cop introduïdes, personar-se a qualsevol de les Entitats de Registre idCAT per tal que siguin validades. En el cas de Cabrils es troba a l’Ajuntament, a l’OAC.
- Anar directament a una Entitat de Registre: personant-se a l’Entitat de Registre idCAT per tal que facin la càrrega de les dades i la seva validació. Aquest procés requerirà que el ciutadà passi més temps a l'entitat de registre que l'opció 1 però el resultat serà el mateix.
Per realitzar el pas previ a l’obtenció del certificat idCAT fes clic en aquest enllaç.
Els certificats idCAT permeten als ciutadans i ciutadanes:
- Signar i xifrar documents en format electrònic.
- Signar i xifrar correus electrònics.
- Realitzar tràmits i consultes en línia amb tota garantia i agilitzant-ne les gestions, etc.
Podem accedir a una llista dels tràmits més habituals, al web de seu-e.cat