Benestar Social
La Regidoria de Benestar Social vol ser el punt de referència per a la ciutadania per accedir al conjunt de prestacions del sistema de benestar social, des de la informació i la orientació, al tractament i seguiment.
El serveis socials municipals donen una resposta integral a les necessitats personals, familiars i socials amb l’objectiu de promoure la inclusió social i construir un poble cohesionat mitjançant actuacions de prevenció, detecció i atenció en situacions de necessitat social o de necessitats personals.
Regidor delegat:
Miguel Doñate Sastre
Personal adscrit a la regidoria:
Pilar Mestres Rey – Treballadora Social
Judit Gonzano Arjona – Educadora Social
Serveis:
Serveis socials bàsics
- Oferta de serveis públics d’atenció personalitzada, de les necessitats socials més immediates, generals i bàsiques per a les persones.
- Entre els serveis que es realitzen es troben els de servei directe, els de coordinació i els de derivació a l’atenció especialitzada.
Atenció a la gent gran
- Prestació del servei d’atenció a les persones d’aquest col·lectiu en matèria de teleassistència, servei d’ajuda a domicili i prestacions a la situació de dependència.
Inclusió social
- Suport a les persones en risc d’exclusió social (allotjament, menjador…).
Infància, Adolescència i família
- Atenció als infants, adolescents i a les famílies que requereixen serveis i prestacions per donar cobertura a les seves necessitats socials bàsiques.
Persones amb discapacitats
- Suport al col·lectiu de persones amb discapacitats i promou accions per evitar el seu aïllament social.
Lluita contra la violència
- Detecció, informació, prevenció i sensibilització sobre el tema de violència de gènere.
- Gestió del Servei de Teleassistència ATENPRO.
Servei Itinerant de Mediació Ciutadana (SIMC)
- El Servei Itinerant de Mediació Ciutadana (SIMC) és un instrument de gestió alternativa de conflictes que la Diputació de Barcelona posa a l’abast dels ens locals de la demarcació de Barcelona que no disposen d’un servei de mediació propi.
- El Servei ofereix l’atenció d’uns professionals mediadors/es imparcials que es desplaçaran a Cabrils quan l’Ajuntament ho requereixi, per tal que dues parts en conflicte puguin parlar, escoltar-se i, en definitiva, arribar a punts d’acord i compromís mutu.
- En una vessant més preventiva, el Servei també ofereix sessions de difusió i sensibilització sobre el tractament dels conflictes i la cultura de la pau que impartides pels mateixos mediadors/es. Aquestes sessions van adreçades tant a col·lectius determinats, com són els professionals municipals i càrrecs electes, els escolars, les comunitats de veïns o associacions, com a la població en general.
Per sol·licitar el servei de mediació ciutadana cal demanar cita prèvia a l’àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Cabrils a través dels telèfons 937 507 580 o 937 509 498.