Benestar Social

La Regidoria de Benestar Social vol ser el punt de referència per a la ciutadania per accedir al conjunt de prestacions del sistema de benestar social, des de la informació i la orientació, al tractament i seguiment.

El serveis socials municipals donen una resposta integral a les necessitats personals, familiars i socials amb l’objectiu de promoure la inclusió social i construir un poble cohesionat mitjançant actuacions de prevenció, detecció i atenció en situacions de necessitat social o de necessitats personals.

Regidor delegat:
Miguel Doñate Sastre

Personal adscrit a la regidoria:

Pilar Mestres Rey –  Treballadora Social
Judit Gonzano Arjona – Educadora Social

Serveis:

Serveis socials bàsics

  • Oferta de serveis públics d’atenció personalitzada, de les necessitats socials més immediates, generals i bàsiques per a les persones.
  • Entre els serveis que es realitzen es troben els de servei directe, els de coordinació i els de derivació a l’atenció especialitzada.

Atenció a la gent gran

  • Prestació del servei d’atenció a les persones d’aquest col·lectiu en matèria de teleassistència, servei d’ajuda a domicili i prestacions a la situació de dependència.

Inclusió social

  • Suport a les persones en risc d’exclusió social (allotjament, menjador…).

Infància, Adolescència i família

  • Atenció als infants, adolescents i a les famílies que requereixen serveis i prestacions per donar cobertura a les seves necessitats socials bàsiques.

Persones amb discapacitats

  • Suport al col·lectiu de persones amb discapacitats i promou accions per evitar el seu aïllament social.

Lluita contra la violència

  • Detecció, informació, prevenció i sensibilització sobre el tema de violència de gènere.
  • Gestió del Servei de Teleassistència ATENPRO.

Servei Itinerant de Mediació Ciutadana (SIMC)

  • El Servei Itinerant de Mediació Ciutadana (SIMC) és un instrument de gestió alternativa de conflictes que la Diputació de Barcelona posa a l’abast dels ens locals de la demarcació de Barcelona que no disposen d’un servei de mediació propi.
  • El Servei ofereix l’atenció d’uns professionals mediadors/es imparcials que es desplaçaran a Cabrils quan l’Ajuntament ho requereixi, per tal que dues parts en conflicte puguin parlar, escoltar-se i, en definitiva, arribar a punts d’acord i compromís mutu.
  • En una vessant més preventiva, el Servei també ofereix sessions de difusió i sensibilització sobre el tractament dels conflictes i la cultura de la pau que impartides pels mateixos mediadors/es. Aquestes sessions van adreçades tant a col·lectius determinats, com són els professionals municipals i càrrecs electes, els escolars, les comunitats de veïns o associacions, com a la població en general.

Per sol·licitar el servei de mediació ciutadana cal demanar cita prèvia a l’àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Cabrils a través dels telèfons 937 507 580 o 937 509 498.

Telèfon: 937 539 660
Adreça electrònica: mestresrp@cabrils.cat
Adreça electrònica: gonzanoaj@cabrils.cat
Darrera actualització: 21.05.2024 | 13:34