Recursos Humans
El servei de Recursos Humans el conforma un equip de professionals que treballen conjuntament i de forma transversal per tal de donar serveis als empleats i empleades públiques de la Corporació així com a diferents serveis de l’organització. Actua com a eix vertebrador per assolir els objectius predefinits per l’equip de govern, i vehicula, juntament amb els interlocutors socials, les polítiques de personal de l’Ajuntament.
En aquest sentit, la seva missió és cooperar amb i entre les necessitats de l’organització i les satisfaccions de l’empleat/da.
Aquest servei està format per diversos àmbits:
- Atenció a l’empleat/da.
- Selecció i desenvolupament del personal.
- Relacions Laborals, recursos i prestacions.
- Prevenció de riscos laborals.
TRÀMITS DEL SERVEI
1. Atenció a l’empleat/da:
- a. Atenció personalitzada als empleats i empleades de la corporació.
- b. Gestionar, tramitar i fer el seguiment dels expedients administratius derivats de la vinculació laboral dels empleats i empleades: excedències, jubilacions, llicències, expedients disciplinaris, etc.
- c. Elaborar les nòmines i assegurances socials del personal.
- d. Gestionar i mantenir el sistema d’informació de personal, custodiar els expedients personals i preparar i emetre les certificacions corresponents al seu àmbit de competència.
- e. Gestionar el temps de treball: seguiment i control de presència, absentisme, permisos, horaris, vacances i similars.
- f. Gestionar i tramitar la formació dels empleat i empleades.
2. Selecció i desenvolupament del personal:
- a. Gestionar els procediments i expedients relatius a les convocatòries, concursos i altres processos de selecció, contractació i provisió de llocs.
- b. Estudiar, proposar i controlar les modificacions de la relació de llocs de treball i de la plantilla de personal.
- c. Detectar les necessitats formatives, planificar i gestionar aspectes tècnics en matèria de formació.
3. Relacions laborals, recursos i prestacions:
- a. Controlar i fer el seguiment de la despesa del capítol 1: Despeses de personal
- b. Atendre els i les empleades de la corporació i els i les representants sindicals, i impulsar la resolució negociada dels conflictes organitzatius.
4. Prevenció de riscos laborals:
- a. Dirigir, planificar, organitzar, coordinar i controlar els diferents àmbits de prevenció de riscos laborals a l’Ajuntament: pla de prevenció i manual de procediments (seguretat, higiene, economia i psicologia), vigilància de la salut dels empleats i empleades, accidentabilitat laboral, condicions de seguretat en el lloc de treball, plans d’emergències dels edificis, formació i informació en prevenció.
- b. Gestió dels conflictes laborals, elaboració de propostes sobre millores de les relacions interpersonals i la comunicació en l’àmbit laboral. Coordinació del protocol d’assetjament laboral.
Persones destinatàries:
L’empleat i empleada pública i la ciutadania en general.
Cost per l'usuari:
Gratuït
Equip tècnic:
- Cap del departament: Montserrat Serra Fibla
- Personal administratiu
- Àrea de Règim Intern
La Regidoria de Règim intern és l’encarregada de l’organització interna de l’Ajuntament i dels seus recursos, així com dels ens dependents. Les principals atribucions d’aquesta regidoria són:
- La secretaria
- L’àrea administrativa
- Els serveis jurídics
- La gestió de la contractació i de les subvencions
- Els recursos humans
- El registre general
- L’atenció a la ciutadania
- Responsable polític: Maite Viñals Clemente – Alcaldessa i regidora de Règim Intern (alcaldia@cabrils.cat)
Àrea responsable:
Àrea de Règim Intern - Ajuntament de Cabrils
Unitat responsable:
Regidoria de Règim Intern - Ajuntament de Cabrils
És un servei obligatori:
NoCom sol·licitar-ho:
Presencial: C/ Emília Carles 1, 1r pis. 08348 Cabrils.
Horari: de dilluns a divendres de 9h a 14h (amb cita prèvia).
Telefònic: 93 750 94 98 (contestador les 24h)
Virtual: https://cabrils.eadministracio.cat/info.4
Correu electrònic: rrhh@cabrils.cat