Benestar social
Els serveis socials bàsics són el punt de referència per a la ciutadania per accedir al conjunt de prestacions del sistema de benestar social, des de la informació i la orientació, al tractament i seguiment.
El servei dóna una resposta integral a les necessitats personals, familiars i socials amb l’objectiu de promoure la inclusió social i construir un poble cohesionat mitjançant actuacions de prevenció, detecció i atenció en situacions de necessitat social o de necessitats personals.
1. Serveis socials bàsics. Oferta de serveis públics d’atenció personalitzada, de les necessitats socials més immediates, generals i bàsiques per a les persones. Entre els serveis que es realitzen es troben els de servei directe, els de coordinació i els de derivació a l’atenció especialitzada.
2. Atenció a la gent gran. Prestació del servei d’atenció a les persones d’aquest col·lectiu en matèria de teleassistència, servei d’ajuda a domicili i prestacions a la situació de dependència.
3. Inclusió social. Suport a les persones en risc d’exclusió social: allotjament, menjador, etc.
4. Infància, Adolescència i família Atenció als infants, adolescents i a les famílies que requereixen serveis i prestacions per donar cobertura a les seves necessitats socials bàsiques.
5. Persones amb diversitat funcional. Suport al col·lectiu de persones amb diversitat funcional i promou accions per evitar el seu aïllament social.
6. Lluita contra la violència de gènere. Detecció, informació, prevenció i sensibilització sobre el tema de violència de gènere. Gestió del Servei de Teleassistència ATENPRO.
7. Servei Itinerant de Mediació Ciutadana (SIMC). El Servei Itinerant de Mediació Ciutadana (SIMC) és un instrument de gestió alternativa de conflictes que la Diputació de Barcelona posa a l’abast dels ens locals de la demarcació de Barcelona que no disposen d’un servei de mediació propi. El Servei ofereix l’atenció d’uns professionals mediadors/es imparcials que es desplaçaran a Cabrils quan l’Ajuntament ho requereixi, per tal que dues parts en conflicte puguin parlar, escoltar-se i, en definitiva, arribar a punts d’acord i compromís mutu. En una vessant més preventiva, el Servei també ofereix sessions de difusió i sensibilització sobre el tractament dels conflictes i la cultura de la pau que impartides pels mateixos mediadors/es. Aquestes sessions van adreçades tant a col·lectius determinats, com són els professionals municipals i càrrecs electes, els escolars, les comunitats de veïns o associacions, com a la població en general.
Persones destinatàries:
Infància i adolescència, família, gent gran, víctimes de violència masclista, col·lectius d’immigrants, persones amb diversitat funcional, persones amb dependència i persones en situació de vulnerabilitat. Canals de presentació i accés al
Cost per l'usuari:
Ordenança fiscal número 7 annex 9. Per prestació de servei de podologia per a la gent gran.
Equip tècnic:
Equip tècnic i responsable:
- Treballadora social - Pilar Mestres Rey mestresrp@cabrils.cat
- Educadora social – Judit Gonzano Arjona
- Àrea de Benestar Social: La regidoria de Benestar Social atén a les persones empadronades a Cabrils dels següents col·lectius: menors d’edat, famílies, persones grans, adults, persones amb diversitat funcional, etc.
- Responsable polític: Mónica Casco Estévez - Regidora de Benestar Social cascoem@cabrils.cat
Àrea responsable:
Regidoria de Benestar Social
Unitat responsable:
Servei de Gestió dels Serveis Socials - Ajuntament
Unitats implicades:
Serveis de Benestar Social - Diputació de Barcelona
És un servei obligatori:
NoCom sol·licitar-ho:
Presencial: C/ Emília Carles 1, 1r pis. 08348 Cabrils.
- Horari: de dilluns a divendres de 9h a 14h (amb cita prèvia).
Telefònic: 93 750 94 98 (contestador les 24h)
Virtual: https://cabrils.eadministracio.cat/info.4
Correu electrònic: mestresrp@diba.cat